AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
866

Någon som haft samma problem på e34 525i -89?

DJ
6
DJ_Inzane
525i -89
Jag har en 525 som tanken läcker vid avgassystemet,kan man täta d lr blir d byte av tank???nån som haft samma problem att avgassystemet gnagt igenom värmeplåten och sen på tanken??tacksam för svar

nej jag har inte haft det problemet. det låter väldigt konstigt att
avgassystemet har kunnat gnaga hål på tanken.

vad säjer dom på bmw då????
Tr
603
Trebor
BMW 523 -11

Tjena!

Har en 525:a -90.....har precis märkt att det läcker soppa. Har inte märkt nåt förns jag tankade fullt för första gången i fredags.
Har nu kommit ner till ca 30 liter, ska kolla i morrn om det läcker fortfarande. Är det plasttank på bilen?
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Om den bakre ljuddämparen ska kunna smälta hål på tanken, måste värmeplåten ovanför har försvunnit? Annars är det i princip omöjligt. Är du säker på att det inte är något av ventilationsrören till tanken som läcker? De sitter nämligen runt tanken och är ofta sönderrostade.

/Per
st
77
stejak
320d touring -0
Troligtsvis rören som är för avluftningen som läcker. Går 2 st från påfyllningen till mitten av tanken. Dessa rostar normalt sönder och man får antingen byta dom på BMW= Dyrt eller kapa av dom och sätt ditt vanlig bränsleslang.

Trebor: Det är plasttank på min 525:a iallafall...torde inte skilja sig något mot din....

Pefan
DJ
6
DJ_Inzane
525i -89
Jasså..men d rinner väldigt mycke..å ja d är en plasttank :(. Å värmeplåten är sönderrostad.lite jobbigt att byta hela tanken ju..hur mycket går en tank på????
Tack för alla gensvar
st
77
stejak
320d touring -0
Min tank läckte mycket också, men man får ta och sänka ner tanken, kapa dessa ventilationsrör och sätta dit vanlig bränsleslang med slangklämmor. Problemet löst !

Tror knappast att det är hål på din tank.

Pefan
DJ
6
DJ_Inzane
525i -89
jasså..ska kolla upp d där då..tack en en gång för svaren..å tack för alla tips..kommer säkert fler frågor =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.