|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 525 som tanken läcker vid avgassystemet,kan man täta d lr blir d byte av tank???nån som haft samma problem att avgassystemet gnagt igenom värmeplåten och sen på tanken??tacksam för svar | |
|
nej jag har inte haft det problemet. det låter väldigt konstigt att avgassystemet har kunnat gnaga hål på tanken. vad säjer dom på bmw då???? |
|
|
Tjena! Har en 525:a -90.....har precis märkt att det läcker soppa. Har inte märkt nåt förns jag tankade fullt för första gången i fredags. Har nu kommit ner till ca 30 liter, ska kolla i morrn om det läcker fortfarande. Är det plasttank på bilen? |
|
|
Om den bakre ljuddämparen ska kunna smälta hål på tanken, måste värmeplåten ovanför har försvunnit? Annars är det i princip omöjligt. Är du säker på att det inte är något av ventilationsrören till tanken som läcker? De sitter nämligen runt tanken och är ofta sönderrostade. /Per |
|
|
Troligtsvis rören som är för avluftningen som läcker. Går 2 st från påfyllningen till mitten av tanken. Dessa rostar normalt sönder och man får antingen byta dom på BMW= Dyrt eller kapa av dom och sätt ditt vanlig bränsleslang. Trebor: Det är plasttank på min 525:a iallafall...torde inte skilja sig något mot din.... Pefan |
|
|
Jasså..men d rinner väldigt mycke..å ja d är en plasttank :(. Å värmeplåten är sönderrostad.lite jobbigt att byta hela tanken ju..hur mycket går en tank på???? Tack för alla gensvar |
|
|
Min tank läckte mycket också, men man får ta och sänka ner tanken, kapa dessa ventilationsrör och sätta dit vanlig bränsleslang med slangklämmor. Problemet löst ! Tror knappast att det är hål på din tank. Pefan |
|
| jasså..ska kolla upp d där då..tack en en gång för svaren..å tack för alla tips..kommer säkert fler frågor =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.