|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, jag har en E39 Touring-98 med standardhögtalare. Har någon tips på uppgraderingssats med bibehållande av original placering och storlek? Jag har navi/TV men ingen DSP Bosse J. BMW CS 185 H | |
|
Kolla om detta kan falla min herre på läppen kanske?? Länk Länk Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
| Köp detta zr 5.0 fram högtalar kit skillnaden blev enormt bra för dom pengarna Länk | |
|
Det blev rullande disco då, Nisse?? Passform?? montage tid?? problem?? ljud?? ( flummigt begrepp, men vad säger dina HiFi öron??) Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
| Ang passform,tid,problem så lämnade jag bort installationen åt en kompis för 300:- vilket jag antar är billigt om man är fumlig som jag.Ljudet blev både klarare samt att dom tål mer discodunkbas=högre volym än tidigare innan klipp,om du förstår vad en tondöv menar:) | |
Robsarve |
På tal om tondöv, jag har stått i monter på Street car fest hela helgen, och i den bilen hade vi två stycken av ZR5:ans storerbror ZR6.5, per dörr, som vi tokspelade på hela helgen, utan problem. Vad jag menar med tokspela? Tja, de spelar ned till 45Hz och matas med 300 W RMS. Styck. När vi drog igång systement i söndags morse så stod vi där och tyckte att det var dåligt drag i basarna. Tills vi efter en stund insåg att vi inte slagit på våra 4 tolvor... Ursäkta avvikelsen... Är nog lite i gasen fortfarande. I de bilar jag har kollat så spelar ZR5 ned till under 70 Hz, och det är bättre än många 6,5"... tycker Erik Marknadschef Ncore Acoustical Solutions www.n-core.se |
|
Tack för tipsen, nu vet jag vad det blir. Bosse J. Bosse J. BMW CS 185 H |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.