AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
726

Värdering av fjädrar + dämpare till Z3M

Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Hur mycket tror ni att man kan begära för original dämpare + fjädrar från en M Coupé -00? De har rullat runt 2000 mil.

/Andreas
_____
Länk
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Jag skulle inte ge en spänn för beggade fjädrar & dämp. Min bil hade rullat 3300 mil när jag köpte den och eftersom problemet jag har med oroligheterna ligger i dämp och dessa oroligheter fanns från början så...

/Caspar
Länk
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Jag ska gissa fortsättningen på din sista mening:

...innebär det att alla Z3M:s fjädrar/dämpare var skit.

Aj fan, då måste jag ge bort dem ;(
Om nu ingen har några andra förslag på vad de kan vara värda?

Inte är dämpare och fjädrar på Z3m usla. Hade inte alls de problemen med min M Roadster. De problem du hade beror nog på något annat.

/Andreas
_____
Länk
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
..så ett par dämp som har rullat 2000 mil enligt säljaren kan vara ganska slut.

Var det meningen att fortsättningen skulle vara.

Nypris på dämpare i staterna (WEB sida) är $220/styck för stötdämparna fram och $140/styck bak. Mao borde de kosta ca 3.000kr/styck fram och 2000kr/styck bak hos BMW med den normala skillnaden i pris. Fjädrarna kunde jag inte hitta pris på.

Skall Du skänka bort dem så kan jag gärna ta emot dem för att ha något att montera om jag skulle sälja bilen någon gång.. :-) Alltid lättare att sälja med orginal grejer.

/Caspar
Länk
Köpte nya spiraler bak nu i veckan... 2200:-
BMW original
*infomerar om prisläge*
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
2200 för två nya fjädrar? Jisses...

/Andreas
_____
Länk
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Wolv: Nypris lär väl alltså hamna för alltihopa på ca 13.000-14.000:- Så visst kan Du säkert få ut lite grann, men inte av mig.. :-)

Ground-Controls konpletta race chassi med ställbara Koni dämp och Einbach fjädrar PLUS deras camber/caster justering kostar $1.700, så mitt val är enkelt..

Hur kom det sig att Du fick dem över?? Sålde Du bilen utan hjulupphängningen??? Lycka till med försäljningen!!

/Caspar
Länk
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Caspar:
Håller med dig. Hade nog inte heller köpt original ifall det var dags att byta.
Det sitter Schnitzer chassi på den nu och att skicka med originalgrejjerna till handlarn skulle jag inte få ens ett leende extra för, så det är bättre att fösöka sälja kittet privat istället.

/Andreas
_____
Länk
vill bara påpeka att Johnny ( som inte skriver på forumet men säkert läser detta) har bytt till M komponenter från Arvids skrotade bils chassi på sin Z3 Coupe och var mycket nöjd med resultatet. Alltså: det finns en marknad för dina prylar bland 2.8-orna och 4-cylindriga bilar som vill uppgradera.
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Z3c4ever:
Låter bra det! Har du nåt förslag på hur mycket grejjerna är värda?

/Andreas
_____
Länk
näää. svårt med sånt när det är begagnat. vore kul att veta vad Johnny betalade...
Jag undrar lite: eftersom fjädrarna på en 2,8 COupe med så kallade M-chassi är grövre än M original så undera jag hur är förhållandet mellan dämparna? är M dämparna "vassare" än dämparna i "M-chassit" på en 2.8 Coupe eller är även dämpare grövre på 2.8?
wolv...

Plocka bort Schnitzer pryöarna så köper jag dom.
Jag kan göra det åt dig om du vill :)

MVH Patrik
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Försent, de sitter på bilen som är bortbytt tyvärr

/Andreas
_____
Länk
nån som har nåt svar till mig?

(letar fjäderbenstag)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.