AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
1.639

lämplig sänkning av z3 coupé

Sida 2 av 2
Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
Micke,

hur känns det på vintern med 18"...?? måste vara lite nojjigt på snöslask eller?

går lite i tankar om att byta upp till MZ3 C... får se om jag får ihop det...

mvh
Anders

BMWCS #4727
bo
48
bomier
Z3M Coupe-98
man åker omkring och är hel nojig och skit rädd för att man ska få "närkontakt" med någon trotoar kant..... men kul är det, jag kör med 265/35-18 bak och 235/35-18 fram.... men det ser väldigt bra ut....

Jag tycker att M-coupen är bland de roligaste bilarna att köra, så jag tyckar absolut att du ska försöka byta upp dig...

Micke
He
18
Henk
Z3 M-Coupé -98
Går i samma tankar som firren...
...265/35-18 bak, ingen ASC,omkörning med i snömobb - det kallar jag vardags-"edge"!
Blir det en M-coupe för min del så kommer den inte heller stå innomhus på vintern.

/henrik

Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
jaha, då får vi se vem som först lyckas kränga av 2.8:an för att byta upp sig då.. ;-)

mvh
Anders

BMWCS #4727
bo
48
bomier
Z3M Coupe-98
Var det någon av er som snabbt som f-n satte in en annons på 2.8'an???

Jag har en kompis som nog ska sälja sin M-coupe... hör av er om ni är intereserade...

// Micke
He
18
Henk
Z3 M-Coupé -98
Bomier,

Det stämmer, det var jag. Jag ska iväg och kolla på en imorgon. Var får jag tag på din kompis och vad har han för M-coupé?

/henrik
He
18
Henk
Z3 M-Coupé -98
....så blev det en MCoupé till slut i alla fall.

/Henrik

mi
239
mikebike
Z3 2,8 -99 Roadster
En dag för ett par år sedan kom min fru in och sade att hon sett en så konstig bil. "Det var en BMW som såg avkapad ut, inte alls snygg, BMW är ju annars snygga"
Jag trodde först att det var en compact hon sett, men det var fel. Det dröjde bra länge innan vi kom på vad det var: en Z3 Coupé!
Nu har vi en Roadster och den är SNYGG (tycker vi båda två).
Min bedömning är att Roadstern inte behöver sänkas alls, den är bra som den är. (Däremot har jag sänkt vår Volvo 40 mm).
Visst vore det kul med en M, men 193 hkr duger att cruisa med.
Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
Henk,

fick du din såld redan? vilken M kuppe blev det, färg mm?? Jag är fortfarande osäker på om jag ska kränga min, den är som en nära vän... =c)

mvh
Anders

BMWCS #4727
Henk,

Vill bara gratulera till ditt köp!!!!!!!!

Hoppas Du har tid på måndag

Mvh
Manuel Holenstein - MH-GTR
bo
48
bomier
Z3M Coupe-98
Grattis Henk!

// Micke
bo
48
bomier
Z3M Coupe-98
Manuel,

Jag har tappat bort ditt telefon nummer, kan du ringa till mig? (står i mailet som jag skickade till dig för ett tag sen).

// Micke
He
18
Henk
Z3 M-Coupé -98
Micke,
Tack ska du ha! Jag får den inte förrän nästa helg...det är ju lite papper och lån som ska fyllas i men det ska nog gå bra.
Anders,
Det blev en svart...en -98, svensksåld, gått 1600 mil. Bytte in min Coupe samtidigt hos handlaren. Jag förstår vad du menar, det känns inge roligt att lämna en trogen vän. Ska man va riktigt ärlig är det inte så himla stor skillnad...förrän efter 4000 rpm. Sätter du på dina Yokohama så har jag ingen chans mot dig på bana!
Manuel,
Tack Manuel, du fick mig på lite andra tankar efter vårt samtal...jag kände att det var lika bra att satsa på M...så får vi bygga på den istället!! Självklart har jag tid på måndag. Jag har ett möte i Jönköping fram till 13:00. Efter det tänkte jag komma förbi. Jag ringer på förmiddagen.

Kör lugnt och fint nu grabbar,

/Henrik
Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
Grattis! du hann före mig... ;-)

byter jag så ligger en estorilblå fint till, den färgen är för jella grym! Bra med inbyte ...

köra lugnt? nä.... det går väl inte? =c)

mvh
Anders

BMWCS #4727
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.