|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
Vilken station besiktade du på? Ska ringa dit och se till så att inte stationen utan vägverket får ersätta dig. Tycker det låter helskumt att godkänna 69% när kravet är 70%. Jeppe |
|
|
gissar på att du jobbar som besiktnings man, gissar på att du skulle bli rasande om du fick böter om du körde 71 på 70väg?? lagen säger 70 men det finns en viss "prutmån" eller vad man ska kalla det. Samma sak gärlle på bilprovningen, lite konstigt om man kommer igenom med vinter däck på i maj med utan en flinga snö ute och lagen säger sista april tror jag, då borde man ju klaga på det med. Vill man inte att bilprovningen ska kunna vara liye givmild med saker eller??? |
|
|
I våra gränsvärden finns denna "prutmån" redan inbyggd. Vad nu vinterdäcken i Maj har med saken att göra har jag ingen som helst aning om...? Jämförelsen med hastigheten är ju ganska inkorrekt, den rätta jämförelsen med detta fallet är väl snarare ett scenario där jag blir klockad för 71 km/h på 70-väg och hävdar att jag minsann inte alls kört för fort. Den påföljande utredningen visar att jag visst körde för fort, men då hävdar jag att 71 är jäääättelite för fort, så vi kan väl glömma det. Ska man gå vidare i ett ärende så gäller det ju att ha ordentligt på fötterna också! Jeppe |
|
|
kanske det, men läs vv direktiv om toning, står inte ca 70% utan 70% rikspolistyrelsen säger att viss skillnad får man ha alltså enligt den spelar det ingen roll om det är 69% eller 71% ser du skillnad på en film som är 70%ig eller den som är 69%ig?? skulle inte tro det. Nåja skit samma bilprovningnens huvudkontor följde då vv beslut om detta och det duger för mig vad andra tycker skiter jag i. |
|
|