|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
John C- ESS kan ses som dyrt men dom är garanterat bäst, pumpat in miljoner kronor i utveckling och tester till varje bilmärke. Dessutom är deras installationer proffsiga/ pålitliga och driftsäkra. Usa är en deras störst marknader inte illa av ett "litet" företag i Norge, sånt imponerar. Och räknar du ut vad hur många hkr då får per krona, så ser en vanlig programvaruoptimering dyrare ut. ///MVH Hasso Länk |
|
Så himmla bäst är inte ESS, det finns andra som kan det här med kommpressorer. Dessutom är lysholmsskruven med effektiv. Nästan alla export företag har sina största marknad i USA, tex Saab... |
|
|
Jag tror att ESS säkert har de mest sostifikerade "bolt on" kitten men jag tror inte att verkningsgraden är den allra bästa jämfört med t ex Lysholms. Men som sagt tidigare är jag ingen expert. Går dock och ältar kompressor tankar alltför ofta. JohnC |
|
|
Är det någon som har erfarenhet av G-Powers trim prylar och vad de kostar? |
|
|
ang SBP borde man inte klara en besiktning om man plockar bort remmen och mappar om bilen??? eller blir det fel med lufttilforseln till motorn?? SPB kan val inte anmarka pa saker som sitter dar men inte anvands?? NoterA att jag inte kan nagot mer an det grundligaste som overladdning. ar det forresten nagon som kan tipsa om en sida dar man kan lara sig mer om overladdning, och motorer i allmanhet?? mvh Chip pa en UNIX dator mer amerikanst tangentbord. |
|
|
Tycker som sagt att försäkringsfrågan är den svårsate nöten att knäcka. Visst vid en liten skada kan man ju meka bort den på några timmar. Men ligger man i nåt dike eller sitter i fronten på en Scania, då är det inte så lätt att bara ut och börja meka. Men det är ju upp till var och en... /Johan Min bil: Länk |
|
|
Jag köpte mig en 320 STCC edition i somras, jag hade en S60 T5:a innan. BMW’n är helt klart roligare att köra, men det saknas lite hästar för att man ska vara riktigt nöjd. Visst man skulle väll kanske ha köpt sig en 330 istället, men iväntan på att E90 släpps så skulle man ju kunna trycka in en kompressor i den befintliga, sen är saken den att jag tänker tidigast byta bil 2006 eller troligast 2007. Men det kostar ju även en del att modifiera den befintliga och man kanske vill uppgradera bromsar mm. för att matcha bättre prestanda. |
|
|
dessa bilar.. jag fattar inte att man aldrig blir nöjd, gäller även mig själv:) äger själv en 323ci, har funderat många gånger på vad man kan göra för att få mer effekt, frågan e om det är värt pengarna,, nästan bättre att byta upp sig då till en bmw med större motor. får väl bli en 330 nästa gång ;) |
|
|
Det verkar funnits en del frågetecken runt vad ESS-lösningarna verkligen lämnar för effekt. Vet en konverterad 330 som "bara" fick 248.2 hk på bakhjulen. Även beaktat förlusten i drivlinan är det inte riktigt värt besväret. Det verkar vara ett felsteg och ESS har tydligen uppgraderat hårdvaran. |
|
|
JFR: det beror nog mycket på vilken dyno som användes vid testen samt förutsättningarna. En god vän till mig kör en e39 530 med kit från ESS, den gav runt 310hk i motorn omräknat. Till saken hör att vi inte vet vad den hade från fabrik, enligt firman som utförde testet så lämnar dom flesta bmw lite under utlovad effekt, så 310hk ligger i varje fall i regionen av dom utlovade 335hk. Om jag har förstått det hela rätt så kör ESS numera alla bilar på Dyno innan konvertering, då blir det lite lättare att ha koll på hur mycket det faktiskt gör. // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
|
tsaros: dynon var nyligen certifierad. Vill dock poängtera att ESS verkar vara skickliga. Den 330 jag talar om måste vara en avvikelse från vad ESS normalt presterar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.